17 Ağustos 2013 Cumartesi

Uyku Eğitimi

Uyku eğitimi nedir? Ne zaman başlanmalı? En uygun yöntem hangisi?
Malesef bunların kesin bir cevabı yok.Çünkü her bebeğin kaşı gözü nasıl farklıysa uyku zamanı ve uyuma şekli de öyle farklı.
Ben bebeğim doğmadan önce ahkam kesen annelerdenim.
''Asla kucağa alıştırmam''
''hayatta sallayarak uyutmam'' vs...
Neymiş? El kadar bir insancık gelir senin o kocaman kocaman laflarını yuttururmuş.
Doğduğu andan itibaren kendi kendine yatmayı reddeden bir bebek sahibiyseniz beni daha iyi anlarsınız.
Oyun parkının sallanmasının eterli olmadığını anladığımızda 'sarhoş beşik' isimli bi beşik edindik.Ki gerçekten bebeği sarhoş edip uykuya dalmasını sağlıyor.Ama bu sallanma maratonu öyle bir hal almıştı ki sallamayı bıraktığımız anda uyanmaya başladı.Ne gece ne gündüz uzun süreli uykumuz olmadı.
Feber yöntemini denedik.Fakat Feber bu yöntemi bulduğunda daha bizim cadıyı görmediğinden olsa gerek gayet başarılı olarak anılıyor.Uygulayıp başarı sağlayan annelere gıpta ile bakıyorum.Biz başaramadık.Yatağına koyduğum anda kıyametler koptu.

Sonra bir gün bir arkadaşımın tavsiyesiyle kendi yatağımızda yanına uzanarak yatmayı denedim.Nil haddinden fazla hareketli olduğu için zapt etmek biraz mesele oldu tabi ama yılmadım.İlk denememiz tam 2,5 saat sürdü.
Uyuduktan sonra hemen kalkıp beşiğini topladım.O günden sonra bir daha beşik kullanmadık.Bu arada 7 aylıktı.Yatağın içinde dört dönüyorduk ama azimle devam ettik.Birde uyku arkadaşı edindik bu dönem.'MEDVED'.Medvedini verdiğimiz zaman hemen uyku zamanı geldiğini anlamaya başladı.
Şimdi 15 aylık.Uyku ritüelimiz altını değiştirip tulumunu giydirip medvedi vermek.Sonra kendisi uyku yolunu tutuyor zaten:)


2 yorum:

  1. Merhaba
    Bloğunuzu facebook ta gördüm. benimde 8 aylık bir bebeğim var. uyku konusunda sıkıntılıyız. aynı şekilde sallayarak uyutuyoruz. bu yazıyı okumam iyi oldu. bu akşam bi deneyelim. umarım başarılı oluruz:)

    YanıtlaSil
  2. Biz sallamayı bıraktıktan sonra gerçekten çok rahatladık.Bir yere gittiğimizde beşik olmadığından çok sıkıntı çekiyorduk.Umarım sizde başarılı olursunuz:) sonuçları yazın lütfen :)

    YanıtlaSil