24 Ekim 2013 Perşembe

DOKTORA DA GÜVENEMEYECEKSEK KİME GÜVENECEĞİZ?

Yaklaşık 1 ay kadar önce iş yerinde aniden rahatsızlandım.Mide bulantısı ve aşırı mide ağrısıyla acile gittik.Orada serum takıldı. Anlık ağrının kesilmesi için ilaç verildi. Ertesi gün daha güvenilir olduğunu düşündüğüm başka bir hastaneye gittim.
Ultrason ve endeskopi çekildikten sonra doktorun yorumu:
'Midede fıtık var.Ayrıca gastrit ve reflü var. Mutlaka ameliyat olman lazım'
Ameliyat kelimesini doktorlar çok çabuk söyleyiveriyorlar meslekleri gereği ama biz sıradan insanlar için çok kolay kabul edilebilir bir durum değil.
Bayramda İstanbul'a gitmek zorunda olduğumu söyledim. Bayramdan sonra gelirim deyip ayrıldım.
'geçirmez ama en azından rahatlatır'diyerek verdiği ilaçları aldım.1 hafta kadar kullandım ve kendimi iyi hissedince kullanmayı bıraktım.
Daha sonrasında ne yanma ne bulantı ne ağrı olmadı. 
Zaten daha öncesinde de mide konusunda sıkıntı yaşayan bir insan değildim.
Bu gün başka bir hastaneye gittim ve o sonuçlardan bahsetmeden muayene oldum.Ultrason çekilmesini istedim. 
Doktor : 'şikayetiniz nedir'
Ben: 'midemde fıtık var mı? '
D: 'hayır öyle bir şey görünmüyor ama endeskopi yapmalıyız tam olarak bilebilmek için.Fıtık olma ihtimalinden mi şüpheleniyorsunuz?'
B: 'peki ultrasondan görebildiğiniz kadar ile başka bir rahatsızlığım var mı?'
D: 'hayır görünürde belirgin bir rahatsızlık yok.Nereye varmaya çalışıyorsunuz?'
Çantamdan önceki tahlilllerimi ve endeskopi sonuçlarımı çıkardım.
B: 'şunlarada bakarmısınız?'
D: 'bizim yaptığımız tahlillerden farklı bir şey görünmüyor'
B: 'başka bir doktor bu tahlil sonuçlarına bakarak benim midemde fıtık olduğuna ve ameliyat olmam gerektiğine karar verdi'
D: 'başka bir meslektaşımı kötülemek istemem . ben kendi kanaatimi söylüyorum sadece. Midenizde hiç birşey yok.'

Şimdi ben doktorlara nasıl güveneyim? Doktora da güvenmeyeceksek kime güveneceğiz? Nasıl bir vicdandır bu?

Bu olaydan sonra çalıştığım şirketteki genel müdürümüz bir anısını paylaştı.
Daha önce çalıştığı şirkete bağlı özel bir hastane varmış. Genel kurul toplantılarına bizim genel müdürümüzde katılırmış. 'Sanki satış ekibine kota verir gibilerdi.Geçen ay ... ameliyat yaptık. Bu ayki hedefimiz ...' diyor.
Sağlık sektörünün bu kadar şirket yönetilir gibi yönetildiği bir ülkede nasıl bir sağlık hizmeti bekliyoruz ki!

(Kayseri'de yaşayanlar özelden mail atarsa doktorun ve hastanenin adını verebilirim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder