21 Mayıs 2013 Salı

1 YAŞ TESTİ DİYE BİR ŞEY YOKMUŞ

9.ayına girdiğinden beri herkesin aman ihmal etmeyin dediği 1 yaş testi meğer şehir efsanesiymiş:)
Bu gün Sağlık Ocağı'na gittik Diynes'in 1 yaş aşılarını yaptırdık.Sonrasında sürekli bahsedilen 1 yaş testinide yaptıralım dedik.Demire hemoklabine vs.. baktıralım dedik.İki farklı doktor 1yaş testi adı altında test olmadığını muayene sonucunda eğer gerekli görürlerse 1 yaşında yaptırılan testler olduğunu ve bunu her bebekten istemediklerini söylediler.
Doktorumuz uzun uzun muayene etti her tarafını.Çorabını çıkarıp tırnaklarını gösterdi bana.''tırnakları kırılırsa o zaman demir eksikliği var demektir'' dedi.
Diynes öncesinde aşı olduğu için muayene ederken yine aşı yapılacak sandı ve ortalığı birbirine kattı.Doktor kulağına bakarken ani bi manevrayla alete tekme attı ve alet doktorun gözüne girdi.ne yapacağımı şaşırdım...
Bir yandan Diynes ortalığı yıkıyor bir yanda doktor kıvranıyor....
Sonunda doktor tek eliyle gözünü tutarak ''gücü kuvveti her şeyi yerinde maşallah boşuna telaş etmişsiniz''dedi:)

2 yorum:

  1. demir damlası kullandınızmı peki 1 yaşa kadar?ben kullanmıyorum sayılır arada veriyorum.ek gıdayla telefi et diyolar ama yemiyor,kan testi de yaptırmadın babalım bizim demir olayımız nasıl ve ne zaman ortaya çıkıcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında aynı durumdayız:) bende kullanmadım demir damlasını.demir damlası Diynes'e kabızlık yaptı zaten kullanmak istemiyordum buda bana bahane oldu açıkçası:)
      iştah konusunda bizde çok dertliyiz ama çok ısrarcı olmamak gerek ben bunu anladım.Kendi haline bıraktım şimdi daha iyi yemesi:)

      Sil